Nagy Márton bocsánatkérésre szólította fel a Ryanairt
A gazdaságfejlesztési miniszter szerint utolsó fejezetéhez érkezett a légitársaság és a kormány üzengetése.
A gazdaságfejlesztési miniszter szerint utolsó fejezetéhez érkezett a légitársaság és a kormány üzengetése.
Egy kormány nem szólhat bele abba, hogyan szabja meg árait egy légitársaság, amiatt legfeljebb az utasok panaszkodhatnak - mondta el a hvg.hu-nak adott interjúban Michael O'Leary, Európa legnagyobb fapados légitársaságának a vezérigazgatója. A Magyarországon is piacvezető ír cég vezetője szerint az álszent érv, hogy a magyar családoknak segít a kormány a veszteséges ágazatra kivetett extraprofitadóval.
A fapados cégek lépésében az égvilágon semmi meglepő nincs, igazából az lett volna a furcsa, ha nem hárítják át az extraprofitadót a légitársaságok, amelyeket kifejezetten nehéz helyzetben ért a kormány különadója. A nagyobb hagyományos légitársaságok ugyanakkor egyelőre kivárnak, mérlegelik a lehetőségeiket.
Az új foglalásoknál fölösleges keresni a jegyenkénti plusz 3900 forintot a Ryanair és más fapados légitársaságok áraiban, de ez nem azt jelenti, hogy az új magyar adót ne építenék be az utazás költségébe. A fapadosok árképzési logikája miatt ráadásul az utasok számára az extra adónak nem is az lehet a legkellemetlenebb következménye, hogy megdrágul az utazás, hanem az, hogy törlik a járatot - derül ki a Bank360.hu elemzéséből.
Interjút adott Váradi József, a Wizz Air elnök-vezérigazgatója a Corrierének, amelyben beszélt a Ryanairrel való rivalizálásukról, az olaszországi terjeszkedésről, arról, hogyan tudtak a válságban talpon maradni, miért akarták megvenni az Easyjetet és hogy mit üzen a tönkrement Alitaliából alakult Ita Airwaysnek.
A hónap végére a Wizz Air eléri 2019-es kapacitását, sőt, meg is haladhatja azt – mondta el a hvg.hu-nak a diszkont légitársaság elnök-vezérigazgatója. Váradi József a lapunknak adott interjúban arról is beszélt, mennyi állami támogatáshoz jutott a pandémia idején a Wizz Air, miért ódzkodik attól, hogy Amerikára is kiterjessze cége működését, és hogy miért nem pályázik a budapesti repülőtér megvásárlására.
A fapados légitársaság új, magyarországi leányvállalatot hozott létre.
A Flair Air arra alapozná sikerét, hogy olcsón szerez majd sok Boeing 737 MAX utasszállítót.
Váradi József a Nettavisennek adott interjút, amiben felelt az ellenük szóló bojkottra, a szakszervezeti kritikákra, és megmagyarázta, miért kérnek külön pénzt egyes szolgáltatásokért.
Jóval környezetbarátabb a vasút a repülésnél, emiatt az elmúlt időszakban felmerült: legalább Európán belül kiválthatná a vonat a légi közlekedést. Van azonban egy nagy akadály: nagyon sokat kellene költeni a valóban versenyképes nagysebességű járatokra. Vajon a klímaváltozás és a kibocsátás csökkentésére irányuló törekvések elhozhatják a vonatozás reneszánszát?
A júniusihoz képest hatalmasat nőtt a fapados légitársaságok forgalma, de sokkal kevesebben repülnek így is, mint tavaly nyáron.
Van-e slusszkulcsa egy utasszállító gépnek? Le tud szállni magától egy repülő? Mit kell tudnia egy légiutas-kísérőnek? Többek közt ezekre a kérdésekre kaptunk válaszokat a Wizz Airtől a ferihegyi futópályán.
Negyven eurónál olcsóbban nem lehet ezentúl jegyet eladni az Ausztriából induló, vagy oda érkező járatokra.
40 millió euró lesz a veszteség. Ez 13,5 milliárd forint nagyjából.
A tavaly júliusi pozsonyi leszállás miatt büntettek.
Idővel a hagyományos légitársaságokra is kiterjesztenék az akciótervet.
Nagyon úgy néz ki, hogy havi előfizetéses rendszert tervez bevezetni a fapados légitársaság.
Váradi József szerint a hagyományos légitársaságok felelősek a környezetszennyezésért, a nyugat-európaiak pedig arrogánsak a kérdésben.
Remek évre számít a fapados légitársaság.